Türkiye, Dünyanın En Değerli 19. Markası

Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in yaptığı ''Marka Ülkeler'' araştırmasının sonuçlarına göre Türkiye, 487 milyar dolar marka değeri ile dünyanın en değerli 19. ülke markası oldu.
 
Ülkelerin yatırım, turizm, ürünler ve yetenek olmak üzere dört ana kritere göre değerlendirildiği araştırmada Türkiye'nin marka değeri 487 milyar dolar olarak hesaplandı. Marka değerini bir yılda 122 milyar dolar artıran Türkiye, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tüm ülkeler arasında 19. sırada yer aldı.
 
Böylece, Türkiye; Polonya, Avusturya,Belçika, Yunanistan gibi Avrupa Birliği (AB) üyesi bir çok ülkeyi gerisinde bıraktı. ABD’nin yaklaşık 15 trilyon dolar marka değeri ile yine birinci olduğu listede Çin, geçen yıla göre bir basamak yükselerek Almanya’nın önüne geçti ve yaklaşık 5 trilyon dolar marka değeri ile dünyanın en değerli ikinci ülke markası oldu. Gürcistan ile Kamerun ise 9’ar milyar dolarlık marka değerleriyle listenin sonunda yer buldu.
 
Tarihinin en büyük ekonomik krizlerinden biriyle uğraşan Yunanistan ise listede 20 basamak birden düşerek 73 milyar dolar marka değeri ile 55. sırada yer aldı. Aynı şekilde borçlarıyla başı dertte olan İtalya da geçen yıla göre 3 basamak birden düşerek, 1 trilyon 104 milyar dolarlık marka değeriyle 10. sıraya geriledi.