T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

İstanbul Shopping Fest

Geçen yıl 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında ilki düzenlenen İstanbul Shopping Fest’e bir milyondan fazla turist gelmiş ve Festival süresince 8 milyar ciro elde edilerek; geçen yılın aynı dönemine göre İstanbul’a gelen turist sayısında %14’lük artış sağlanmıştır. Bu yılda 800 yüz bin turist ve 7 milyar lira ciro hedeflenen Festivalde; otuz beş alışveriş merkezinde, dünyaca ünlü markaların da katılımıyla ziyaretçilerine keyifli alışveriş yapma imkânı sunulmakta.

Ülkemiz tanıtımına ve turizm gelirlerine katkısı bulunan ve önemi giderek artan “İstanbul Alışveriş Festivali”ne ilişkin olarak Tanıtma Genel Müdürlüğünce 37 ülkede faaliyet gösteren 40 Kültür ve Tanıtma Müşavirlik ve Ataşeliklerince İstanbul Shopping Fest’in tanıtıcı yayınları yapılmış ve reklam kampanyaları düzenlenmiş olup, 29 Haziran tarihine kadar bu çalışmalar yürütülecektir. Festival öncesinde Dubai’de Kıvanç TATLITUĞ ve Songül ÖDEN’nin katılımının sağlandığı, Bakü’de de Aygün KAZIMOVA’nın katıldığı basın toplantıları ile Shopping Fest’in daha fazla ses getirmesi sağlanmıştır.

Ayrıca İstanbul’un alışveriş potansiyeline ve “İstanbul Shopping Fest”e yönelik çeşitli dergilerde editoryaller çıkarılmış, Bakanlığımızca katılım sağlanan turizm fuarlarında, özel tasarımlı konstrüksiyonlarında ve fuar alanı çevresinde İstanbul Shopping Festivali’ne ilişkin görseller kullanılmış ve festivale ilişkin bilgiler verilmiştir.

Festivalin yalnızca bir alışveriş festivali değil aynı zamanda bir kültür ve sanat festivali olması amacıyla; birçok sanatçı ve şov gruplarının katılımı sağlanarak, Festival İstanbullulara ve turistlere unutulmaz anlar yaşattı.

Genel Müdürlüğümüzün İstanbul Alışveriş Festivali için yurtdışında yaptğı tanıtıcı yayın/reklam örnekleri aşağıdadır:

  • İstanbul Shopping Fest
  • İstanbul Shopping Fest
  • İstanbul Shopping Fest
  • İstanbul Shopping Fest