T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Ankara Shopping Fest

 

 

Ankara Alışveriş Festivali'nin, Başkent'in turizm potansiyelini harekete geçirmesi ve 2011 yılında 749 bin olan yerli ve yabancı turist sayısını artırarak yaklaşık 1 milyon kişiye çıkarması bekleniyor. "Türkiye'nin yeni alışveriş cenneti" sloganıyla tanıtımı yapılan festivalde, alışverişe gelen yerli ve yabancı turistleri, tarihi ve turistik yerleri de gezme imkânı bulabildi. 

40’a yakın alışveriş merkezi, onlarca çarşısı ve ticaret alanları ile Ankara’nın marka konumlandırılmasında önemli bir unsur olarak ön plana çıkarılan alışveriş festivali, Ankara’nın dinamizmine katkı sağlayadı ve bu canlanma tüm sektörleri olumlu etkiledi.

Bu nedenle, Genel Müdürlüğümüz Ankara Alışveriş Festivali’nin gerek yurtiçi gerekse yurtdışında daha fazla ses getirmesi amacıyla tanıtım faaliyetleri yürütmüştür. Bu kapsamda Almanya, Azerbaycan, Rusya, Ukrayna, Gürcistan, Avusturya, Hollanda, Danimarka gibi pazarlar başta olmak üzere birçok ülkede festivalin tanıtımı için reklam, halkla ilişkiler, fuar vb. faaliyetler yürütülmüş, ayrıca 16–20 Mayıs 2012 tarihleri arasında, 24 ülkeden toplam 42 medya mensubu eş zamanlı olarak Ankara’da ağırlanmıştır. Ankara’nın tarihi ve turistik değerleri ile ve Ankara Alışveriş Festivali’nin tanıtımına yönelik olarak hazırlanan programda ziyaretlerde bulunan medya mensupları ülkelerine döndüklerinde Ankara’nın olumlu imajına yönelik yayınlar çıkarmışlardır.

Ankara Alışveriş Festivalinin tanıtım yüzü Victoria Secret’in tanınmış mankenlerinden Doutzen Kroes olurken, festival boyunca Ankara konsere doydu. Festival süresince Ankara caddeleri ışıklarla süslendi. Kızılay, Ulus, Çankaya, Bahçelievler, İzmir ve Sakarya Caddeleri başta olmak üzere 45 noktada, ışık gösterilerinden konserlere, halk oyunlarından animasyonlara kadar 6 bini aşkın etkinlik düzenlendi.