T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI TANITMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

UTRECHT TURİZM FUARI

UTRECHT TURİZM FUARI

 

 

 


Her yıl yaklaşık 100.000 kişi tarafından ziyaret edilen Utrecht Turizm Fuarı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yurtdışında iştirak edilen 7 büyük turizm fuarı arasında yer almaktadır. Hem turizm sektörü kuruluşları, hem tüketiciler hem de tur operatörleri ve seyahat acentalarını bir araya getiren bir organizasyon olması sebebiyle çok önemli bir tanıtım organizasyonudur
Bu sene 13–18 Ocak 2015 tarihleri arasında düzenlenen Fuara Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca kamu/özel sektör işbirliği çerçevesinde 748 m²’lik stant alanı ile katılım sağlanmıştır. Fuarda, Kültür ve Turizm Bakanlığı standında Türk Hava Yolları ile birlikte 22 sektör kuruluşu ve 20 özel işletmeye yer verilmiştir.
Fuarın açılış günü Türkiye standında Türk mutfağından örneklerin yer verildiği resepsiyona, Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. A. Haluk DURSUN ve Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Dr. Cengiz AYDIN, Hollanda turizm sektör kuruluşları temsilcileri, tur operatörleri ve medya mensupları da katılım sağlayarak; pazar durumunu, eğilimler ve trendleri tartışma ve işbirliği imkanlarını değerlendirme fırsatı bulmuşlardır. 
Ayrıca Bakanlığımız Lahey Kültür ve Tanıtma Müşavirliği tarafından Hollanda dilinde hazırlanan 52 sayfalık “İstanbul” broşürünün de tanıtımı yapılmıştır. Hazırlanan yayın ile turistlerin karar verme süreçlerinde olumlu etki yaratılabileceği ve kısa tatiller, kültürel turlar ve şehir gezileri açısından İstanbul’a olan talebin arttırılabileceği değerlendirilmektedir.
Söz konusu yayının hazırlanması sırasında esas olarak, Hollanda pazarının talep eğilimleri ile uyumlu turizm ürünlerine öncelik verilerek; sunumun tematik bir yaklaşımla gerçekleştirilmesi; yani İstanbul’un tarihi mekanları, gastronomi, alışveriş, kültür ve sanat, spor, gece hayatı, İstanbul’un yakın çevresi konularını öne çıkaran bir görsel ve metin tasarımı içerisinde bulunulması; İstanbul’a yönelik genel bilgilerin yanısıra kenti “çekici” kılmaya yönelik bir sunum ve anlatım içerisinde kalınması benimsenmiştir. Ayrıca İstanbul’da yaşayan Hollandalılar ile yerel halktan çeşitli yaş, cinsiyet ve meslek grubundan kişilerle kısa röportajlara yer verilmiştir. Röportajın içeriğinin kişinin resmiyle birlikte, İstanbul’da en çok neyi sevdiği ve ziyaretçilere yönelik tavsiyelerine yer verilerek, İstanbul’un anlam ve içeriğine yerel bir bakış açısı katılması amaçlanmıştır.
Fuar süresince stant alanında Türk Sanat Müziği dinletileri, UNESCO somut olmayan kültür miras listesine eklenen Ebru Sanatı uygulamaları ve geleneksel el sanatları ürünlerinin yer aldığı bir bölüme yer verilmiş olup; tüketicilere Maraş dondurması, simit ve baklava ikramında bulunulmuştur.